De Rosa
Rowery de Rosa – Unikatowe, wyrafinowane wzornictwo, awangardowe rozwiązania, solidne wykonanie – to wszystko cechuje znajdujące się w naszej ofercie rowery szosowe De Rosa. To założona w latach 50. we Włoszech firma, uchodząca za jedną z najbardziej znanych i cenionych marek rowerowych na świecie. Produkty od początku zachwycają wspaniałym designem – markę założył w końcu artysta - rysownik Ugo de Rosa. Każdy model roweru De Rosa jest wykonywany ręcznie. Firma dba o tradycję, ale też stawia na innowacyjność. W rezultacie powstają jednoślady, które cieszą oko, ale przede wszystkim są doskonałej jakości, która jest w stanie zadowolić także profesjonalnych rowerzystów. De Rosa to rowery bezpieczne i niezawodne, na których do mety zwycięsko docierają zawodnicy wielkich wyścigów europejskich – takich jak Tour de France czy Giro d’Italia. O ogromne dziedzictwo firmy dba obecnie najstarszy syn trzeciego pokolenia konstruktorów rowerów – Nicholas de Rosa, jeden z najmłodszych konstruktorów ram na świecie. Firma rozpoczyna produkcję modeli dopiero po przeprowadzeniu szeregu testów, gdy ich wyniki gwarantują wytrzymałość, trwałość i przede wszystkim bezpieczeństwo na drodze. Historia De Rosa w pigułce: Pod koniec lat 50. Do Ugo de Rosy zgłosił się słynny kolarz szosowy Raphael Geminiani – poprosił on o zaprojektowanie i zbudowanie roweru, na którym będzie mógł wystartować w Giro d’Italia. Z czasem De Rosa stała się symbolem jednego z największych wyścigów kolarskich świata. Z firmą pod koniec lat 60. nawiązał współpracę inny słynny sportowiec - Gianni Motta. Ten zwycięzca Giro d’Italia z 1966 roku poprosił De Rosę, by został on oficjalnym konstruktorem ram i mechanikiem Eddy'ego Merckxa i zespołu Molteni. Merckx i jego koledzy z drużyny wygrali w tym czasie prawie wszystkie główne wyścigi europejskie na De Rosa, w tym Tour de France, Giro d'Italia, Mediolan - San Remo. Wielka popularność rowerów De Rosa na świecie wzrosła jednak w latach 80.. To wówczas popyt na sprzęt tej marki wzrósł w innych krajach europejskich, ale także w Japonii czy w Stanach Zjednoczonych. W 1990 roku Ugo de Rosa rozpoczął prace badawcze i rozwojowe nad ramami tytanowymi. Efektem tych prac był nowy model De Rosa Titanio, używany przez grupę kolarską Gewiss-Balan w 1994 roku. Ramy z aluminium i włókna węglowego dodano do gamy produktów odpowiednio w 1996 i 2000 roku. W 2005 roku De Rosa wprowadził swoją ramę Corum, zbudowaną z lekkiej stali z użyciem najnowocześniejszych technologii. W2007 roku ogłoszono, że rowerów De Rosa będą używać kolarze UCI Continental z grupy LPR. Team Rock Racing UCI Continental używał rowerów De Rosa do końca 2008 roku. W sezonie 2018 UCI, De Rosa wrócił do kolarstwa zawodowego i sponsoruje hiszpańską grupę pro-continental Caja Rural-Seguros RGA.